بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد 99 چه می گردد؟

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، بازار سرمایه پس از آنکه آخرین روز از معاملات هفته گذشته را با افت 15 هزار واحدی شاخص کل به سرانجام برد اما امروز را پر قدرت آغاز کرد و به مدار صعود خود بازگشت. این درحالی است که در نظرسنجی این هفته خبرنگاران بیشتر کارشناسان نیز فرایند بازار را منفی پیش بینی نموده بودند.

بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد 99 چه می گردد؟

در مورد پیش بینی فرایند بازار فردا نیز ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه آغاز بازار خلاف انتظار بود، گفت: برای این هفته انتظار می رفت که بازار در سهم های عظیم در گروه های فلزی و پالایشی، پتروشیمی اصلاح داشته باشند و این هفته از نظر قیمتی و زمانی بازار در فاز اصلاح باشد؛ اما قدرت پول حقیقی ها به حدی زیاد بود که اجازه اصلاح بازار را نداد و شاهد صف های خرید در بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خالص خرید حقیقی ها مورد دیگری است که همچنان با قدرت به جهت خود ادامه می دهد، تا زمانی که ورود سرمایه گذاران و پول های جدید به بازار ادامه داشته باشد، شاخص همچنان صعودی خواهد بود. فردا نیز روز مهمی است چرا که شاخص کل در آستانه ورود به کانال دو میلیون واحدی قرار گرفته و به احتمال زیاد با یاری سهم های شاخص ساز بتواند از مرز دو میلیون واحد عبور کند.

وی با ذکر این که فرایند دلار مجددا افزایشی شده و به بالای 22 هزار تومان برگشته، بیان کرد: به نظر می رسد که کف و سقف دلار بین 20 تا 25 هزار تومان بسته شده و بین این عدد نوسان پیدا خواهد نمود که اتفاق بدی برای بازار سرمایه نیست و بیشتر سهم های دلاری رشد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه گروه های بانکی مجددا مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته اند اضافه نمود: از سوی دیگر توجه فعالان بازار سرمایه در این روزها به گروه بانکی بیش از پیش معطوف شده است. افزایش سرمایه بعضی نمادها از یکسو و از سوی دیگر اعلام نرخ تسعیر ارز پایین تر از حد انتظار از سوی بعضی بانک ها دو موضوعی است که موجب جذابیت بیشتر این گروه شده است.

وی درخصوص سایر گروه ها نیز گفت: شرکت های زیانده در گروه خودرویی با افزایش سرمایه ای که داشته اند در حال خارج شدن از زیاندهی هستند. همچنین در گروه های شوینده و دارویی که متاثر از شرایط فعلی هستند، پتانسیل رشد وجود دارد. در کل نیز بازار تا خاتمه سال فرایندی صعودی خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که شاهد اصلاحات در کوتاه مدت نباشد، برای فردا نیز انتظار می رود که شاخص مرز روانی دو میلیون واحد را پشت سربگذارد.

برای مشاهده گزارش پیش بینی بورس در روز آینده، هر شب ساعت 21 به این صفحه مراجعه فرمایید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4652

به "بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد 99 چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد 99 چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید