بها دادن به فیلمسازان جوان تنها راه نجات سینمای ایران است، حمایت نهادها از فیلم اولی ها اتفاق خوبی است

به گزارش مجله هاستفا، محمدرضا شفاه به دانشجو گفت: نباید نقش پررنگ نهاد ها و ارگان های فرهنگی و انقلابی، چون باشگاه فیلم سوره حوزه هنری و سازمان رسانه ای اوج را در رشد و پرورش فیلم اولی ها سینمای ایران نادیده گرفت.

بها دادن به فیلمسازان جوان تنها راه نجات سینمای ایران است، حمایت نهادها از فیلم اولی ها اتفاق خوبی است

محمدرضا شفاه، تهیه کننده سینما که سال گذشته با فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران درباره اهمیت بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر گفت: بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر چند سالی است شاهد شکوفایی فیلمسازانی است که خاطرات شان از فیلم دیدن در سینما به دهه های 70 و 80 بر میگردد و اکنون این فیلمسازان جوان با ورود به سینمای حرفه ای خودشان برای نسل فعلی خاطره ساز خواهند بود.

وی ادامه داد: امیدوارم در بخش نگاه نو جشنواره امسال هم شاهد حضور فیلمسازان تازه نفس در سینمای کشور باشیم که در کنار فیلمسازان باتجربه و شناخته شده کشورمان اتفاق خوبی در جشنواره فیلم فجر رقم بزنند.

این تهیه کننده سینما که علاوه بر دیدن این فیلم جرم است، سابقه تهیه کنندگی یک فیلم اولی دیگر یعنی 21 روز بعد را در کارنامه دارد، اعلام نمود: متاسفانه سینمای ایران چند سالی است که دوران رکود را پشت سر می گذارد و شاید بها دادن و میدان دادن به فیلمسازان جوان فیلم اولی که از استعداد و توانایی های بالایی برخوردار هستند تنها راه نجات از این شرایط باشد که این فیلمسازان با تزریق نگاه های جدید باید توانایی ها و شایستگی های خود را به اثبات برسانند.

شفاه در ادامه به نقش پررنگ مجموعه هایی همچون باشگاه فیلم سوره حوزه هنری و سازمان رسانه ای اوج در پرورش و حمایت از استعداد های جدید سینمای ایران اشاره کرد و گفت: نباید نقش پررنگ نهاد ها و ارگان های فرهنگی و انقلابی، چون باشگاه فیلم سوره حوزه هنری و سازمان رسانه ای اوج را در رشد و پرورش فیلم اولی ها نادیده گرفت، نقشی که امیدوارم این نهاد ها تا سالیان سال از آن غافل نشوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آنطور که در خبر ها آمده است، امسال هم نهاد های فرهنگی حمایت قابل تاملی از جوانان فیلمساز کرده اند که این فیلم اولی ها بتوانند در جشنواره امسال فیلم فجر به درخشش لازم دست پیدا کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2097

به "بها دادن به فیلمسازان جوان تنها راه نجات سینمای ایران است، حمایت نهادها از فیلم اولی ها اتفاق خوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بها دادن به فیلمسازان جوان تنها راه نجات سینمای ایران است، حمایت نهادها از فیلم اولی ها اتفاق خوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید