بزرگترین واردکننده سلاح های آمریکایی کیست؟

به گزارش مجله هاستفا، شورای تجارت سعودی-آمریکایی طی گزارشی اظهار داشت که عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکایی است که طی سه سال 27 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از این کشور خریده است.

بزرگترین واردکننده سلاح های آمریکایی کیست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، شورای تجارت سعودی -آمریکایی گفت که ایالات متحده آمریکا از (2017-2020) بیش از 101 میلیارد ریال (27 میلیارد دلار) تجهیزات نظامی و سلاح خارجی به رژیم سعودی فروخته است.

شورای تجارت در گزارشی تأکید کرد که عربستان سعودی یکی از بزرگترین هزینه کنندگان بخش نظامی در جهان است و بخش نظامی عربستان برای صادرات آمریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم عربستان سعودی به عنوان پنجمین کشور بزرگ اقتصادی در امور نظامی و دفاعی در جهان واقع شده است.

ایالات متحده در طول سال 2020 بزرگترین صادرکننده اسلحه در جهان باقی مانده است، در حالی که رژیم سعودی همچنان یکی از بزرگترین واردکنندگان اسلحه است که آمریکا 37 درصد از فروش جهانی اسلحه را از 2016 تا 2020 به خود اختصاص داده و اسلحه به 96 کشور فروخته شده و نیمی از فروش آن به خاورمیانه بوده است.

میانگین پانزده کشور برتر از نظر هزینه های نظامی 4 درصد تولید ناخالص داخلی در هزینه های نظامی بود، در حالی که هزینه های نظامی رژیم سعودی در مجموع 7.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 بود.

هزینه های نظامی عربستان بین سال های 2008 و 2015 با رشد 77 درصدی همراه بود. دستاورد های اصلی پروژه ها در سال 2020 شامل راه اندازی فاز اول ساخت تاسیسات پایگاه هوایی ملک سلمان، مرحله اول اجرای انتقال آکادمی هوایی ملک فیصل و افزایش 200 درصدی ظرفیت مجتمع پزشکی برای نیرو های امنیتی بود.

بر اساس پایگاه داده شاخص اعطای قرارداد شورای تجارت سعودی-آمریکایی پروژه های پایگاه هوایی ملک سلمان و آکادمی هوایی ملک فیصل هرکدام 7.5 میلیارد ریال (2 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

شایان ذکر است که شرکت های دفاعی آمریکایی در بخش دفاعی عربستان نقش مهمی دارند. شرکت هایی مانند لاکهید مارتین، ریتیان، بوئینگ، نورثروپ گرامن، جنرال داینامیکس و ال 3 هریس این کشور روابط دیرینه ای با نهاد های دفاعی عربستان دارد.

معاملات نظام عربستان با آمریکا شامل تجارت هواپیما های نظامی و قطعات یدکی آن ها از طریق فروش نظامی خارجی، فناوری های رزمی زمینی، اطلاعاتی، فناوری های نظارتی و شناسایی و نگهداری، تعمیر و بهره برداری مربوطه و برنامه های تعادل اقتصادی بوده که انتقال دانش و فناوری را امکان پذیر می کند.

تحویل عمده تجهیزات نظامی اخیر از ایالات متحده به عربستان نیز شامل 23 سامانه دفاع هوایی و موشکی پاتریوت پک 3 بین سال های 2014 و 2018 و همچنین تحویل 154 هواپیمای جنگی بوئینگ اف 15 اس آ بوده است.

ایالات متحده در سال 2017، یک معامله تسلیحاتی به ارزش 413 میلیارد ریال (110 میلیارد دلار) به دست آورد که شامل سیستم های موشکی تاد چندین وسیله نقلیه هوایی، زمینی و دریایی، علاوه بر قرارداد مهمات بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7777

به "بزرگترین واردکننده سلاح های آمریکایی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین واردکننده سلاح های آمریکایی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید