بارگذاری سوخت اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا در شمال روسیه

به گزارش مجله هاستفا، بارگذاری سوخت اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا در بندر مورمانسک در شمال روسیه انجام می گردد.

بارگذاری سوخت اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا در شمال روسیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه روز شنبه (19 ماه مه) از اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا طی مراسمی در بندر مورمانسک واقع در شمال این کشور رونمایی کرد. سوخت این نیروگاه قرار است پیش از حرکت به سمت شرق سیبری در همین بندر بارگذاری گردد.

اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا توسط شرکت روس اتم ساخته شده است که 21 هزار تن وزن دارد و دارای دو راکتور هر یک با ظرفیت 35 مگاواتی است که می تواند برق مورد احتیاج برای یک شهر با 200 هزار جمعیت را فراوری کند.

ویتالی تورتنوف، مسئول ساخت و عملیاتی کردن نیروگاه های هسته ای شناور در روس اتم، گفت که چنین واحدهایی می تواند برق مورد احتیاج در مناطق دور دست را تامین کند و موجب حذف سالانه 50 هزار تن ضایعات دی اکسید کربن گردد.

وی ادامه داد: این نخستین نمونه از منابع انرژی سیار است و پیش بینی ها حاکی از آن است که تقاضا برای آن در سال های آینده افزایش یابد به ویژه اینکه فناوری این نیروگاه ها به میزان زیادی مورد توجه کشورهای جزیره ای قرار گرفته که امکان ایجاد زیرساخت فراوری برق برایشان فراهم نیست.

بنابراین گزارش، فناوری نیروگاه هسته ای شناور توجه بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا همچون فیلیپین و اندونزی را به خود جذب نموده است. همچنین کشورهای ساحلی می توانند از این فناوری برای شیرین کردن آب دریا استفاده نمایند.

نیروگاه هسته ای شناور روسیه ابتدا قرار بود در سن پترزبورگ عملیاتی گردد اما به دلیل نگرانی کشورهای حوزه دریای بالتیک نسبت به خطرات زیست محیطی آن ماموریت این نیروگاه به بندر مورمانسک در شمال روسیه انتقال یافت.

خبر ساخت این نیروگاه که آکادمیک لومونوسوف نام دارد در سال 2007 منتشر شد و در ابتدا واکنش فعالان زیست محیطی را در پی داشت. آنها با اشاره به فاجعه اتمی در نیروگاه هسته ای چرنوبیل که در سال 1986 به وقوع پیوست نسبت به خطرات وقوع چنین حادثه ای روی یخ هشدار داده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2637

به "بارگذاری سوخت اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا در شمال روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگذاری سوخت اولین نیروگاه هسته ای شناور دنیا در شمال روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید