اوو مورالس دوباره رئیس جمهور بولیوی شد

به گزارش مجله هاستفا، کمیسیون ملی انتخابات بولیوی، اوو مورالس، نامزد چپ گرای حزب جنبشی برای سوسیالیسم را با کسب 47.07 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری گفت.

اوو مورالس دوباره رئیس جمهور بولیوی شد

بنا بر آمار کارلوس مسا، رقیب مورالس از حزب سوسیال دموکرات جبهه انقلابی چپ با 36.51 درصد آرا در صندلی دوم قرار گرفته است.

به گزارش یو.رونیوز، پیشتازی اوو مورالس با اختلاف 10.56 درصد آرا به این معنی است که دور دومی برای این انتخابات در کار نیست. براساس قانون اساسی بولیوی، در صورتی که یکی از نامزدها بیش از 40 درصد آرا را کسب کند و از نزدیکترین رقیب خود نیز 10 درصد بیشتر رای آورده باشد انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده نمی گردد.

یک سخنگوی کمیسیون انتخابات بولیوی گفته است نتیجه جاری با شمارش 99.99 درصد آرا به دست آمده است و 0.01 درصد باقیمانده تغییری در نتیجه نخواهد داد.

هزاران تن از مخالفان آقای مورالس در پی اعلام نتایج اولیه به خیابان ها آمدند.

مخالفان اوو مورالس به دنبال تغییر ناگهانی در نتیجه آرای شمارش شده انتخابات روز یکشنبه و تاخیر در روند شمارش آرا در شهرهای اصلی بولیوی تظاهرات نموده بودند. این اعتراضات چهارشنبه شب نیز در شهر لاپاز در مقابل ساختمان کمیسیون انتخابات ادامه داشت.

معترضان دولت بولیوی را به تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری متهم نموده اند. در سوی مقابل آقای مورالس مخالفان را به کوشش هماهنگ برای کودتا متهم نموده بود.

اوو مورالس در سال 2016 با برگزاری یک همه پرسی پیشنهاد کرد که محدودیت زمانی برای ریاست جمهوری یک فرد لغو گردد. دادگاه قانون اساسی بولیوی با وجود مخالفت 51 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی این طرح را در نهایت تصویب کرد.

رئیس جمهوری بولیوی پیش از این در سال های 2005، 2009 و 2014 در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده بود.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1014

به "اوو مورالس دوباره رئیس جمهور بولیوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوو مورالس دوباره رئیس جمهور بولیوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید