افغانستان، نتیجه تست 90 درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا تعیین نمی گردد

به گزارش مجله هاستفا، وزارت بهداشت افغانستان روزانه حدود 20 هزار تست کرونا می گیرد اما نتیجه تست 90 درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا تعیین نمی گردد.

افغانستان، نتیجه تست 90 درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا تعیین نمی گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فدا محمد پیکان معاون وزیر بهداشت افغانستان گفت که این وزارتخانه روزانه حدود 20 هزار تست کرونا می گیرد اما به دلیل ظرفیت پایین و تجهیزات محدود تنها قادر به آنالیز 1300 تا 1500 نمونه است.

رویترز گزارش داد که شمار مشخصی از مجموع نمونه های گرفته شده وجود ندارد اما پیکان گفت که نمونه های پردازش نشده کد گذاری شده و در فریز نگه داشته می شوند و اضافه کرد که نمونه ها به ترتیب آنالیز می شوند.

براساس داده های وزارت بهداشت افغانستان بطور میانگین روزانه 1500 تست گرفته می گردد که حدود 500 مورد آن مثبت است.

از سوی دیگر کمیته بین المللی نجات اخیراً در گزارشی گفته بود که میزان موارد مثبت ابتلا به کرونا در افغانستان در ماه می افزایش 684 درصدی داشته است.

استارز اند استرایپس نیز در این باره نوشت که در هفته های ابتدایی همه گیری کرونا، بسیاری از افغان ها از عدم تست شکایت داشتند که هنگام مراجع به مراکز درمانی از آن ها تست گرفته نمی شد و بسیاری دیگر نیز می گفتند که نمونه آن ها مفقود شده است.

براساس یک گزارش دولتی در سال 2019 میلادی، در افغانستان تنها 172 بیمارستان دارد و به ازای هر 10 هزار نفر نیز 4 پزشک وجود دارد.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4164

به "افغانستان، نتیجه تست 90 درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا تعیین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، نتیجه تست 90 درصد از مبتلایان احتمالی به کرونا تعیین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید