اعطای مجوز واگذاری 269 بنای تاریخی به بخش خصوصی

به گزارش مجله هاستفا، محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی از اعطای مجوز واگذاری 269 بنای تاریخی به بخش خصوصی توسط هیأت دولت خبر داد و به گفته وی شهرداری ها باید کاربری بناها را به صندوق پیشنهاد کنند.

اعطای مجوز واگذاری 269 بنای تاریخی به بخش خصوصی

پوینده با اعلام اینکه صندوق احیای بناهای تاریخی در سال 1384 براساس بند ز ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه ایجاد شده و کار خود را از سال 1385 با تصویب اساسنامه از سوی هیات وزیران آغاز کرده است، گفت:

مشکل اصلی صندوق احیا عدم اطلاع رسانی بوده و نتوانسته خود را به جامعه، رسانه و حتی سازمانهایی که می توانستند هماهنگی بین بخشی انجام دهند؛ معرفی کند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت رسانه ها استفاده کرده و شرح وظایف و اهدافش را اعلام می کنیم.پوینده با اشاره به اینکه این صندوق تحت نظر معاونت میراث فرهنگی نیست بلکه وابسته به سازمان میراث فرهنگی است، افزود:هیات امنای آن متشکل از مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان رئیس هیات مدیره، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و وزیر راه و شهرسازی هستند و بناهای تاریخی که از سوی دولت و ادارات کل استانی تملک می شود را با اخذ مجوز از هیات وزیران به بخش خصوصی واگذار می کنیم. تا کنون به 269 بنا از سوی هیات دولت مجوز داده شده و درحال واگذاری آنها هستیم. کار دیگر این صندوق مشخص کردن کاربری بناهای تاریخی در کشور است چون قانون گذار این کار را در اختیار صندوق گذاشته است.وی درباره همکاری صندوق با شهرداری ها گفت:شهرداری ها باید کاربری بناها را به صندوق پیشنهاد کنند تا در نهایت صندوق با آن کاربری موافقت کند اکنون حدود یک میلیون بنای تاریخی در کشور وجود دارد. همچنین ارائه مجوز بهره برداری از بناهای تاریخی نیز جزو وظایف صندوق است. ما یک بنای تاریخی را به بخش خصوصی واگذار می کنیم تا سرمایه گذار در محدوده زمانی یکی، دو ساله بنا را بازسازی می کنند و معاونت فنی صندوق مبلغ بازسازی را به همراه مدت زمان بهره برداری برای سرمایه گذار مشخص خواهد کرد.پوینده درباره طرح های بازسازیی نیز گفت:این طرح ها قبل از اینکه بنا واگذار شود؛ تهیه می شود. در فرمت ارزیابی سرمایه گذار، چند آیتم وجود دارد که نشان می دهد سرمایه گذار با چه شرکت و یا شخص حقیقی می خواهد فعالیت کرده و برای بازسازی همکاری می کند. می خواهیم نظارت دقیقی روی این موضوع داشته باشیم تا سرمایه گذاران در چهارچوب طرح بازسازیی فعالیت کنند.به گفته وی معاونت فنی صندوق کارشناسان و اساتید دانشگاه در حوزه میراث هستند آنها طرح بازسازیی را تهیه می کنند و در نهایت سرمایه گذاران با شرکت های مورد تایید صندوق، قرارداد می بندند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: کجارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3697

به "اعطای مجوز واگذاری 269 بنای تاریخی به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مجوز واگذاری 269 بنای تاریخی به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید