ارتقا امکانات و خدمات مجموعه های شهربانو در راستای تقویت کارکرد فرهنگی

به گزارش مجله هاستفا، مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: در نظر داریم جهت ارتقای فعالیت های فرهنگی مجموعه های شهربانو منطبق با ماموریت های اصلی اداره کل امور بانوان و رویکرد جدید مدیریت شهری، امکانات و خدمات مجموعه های مذکور را مورد بازبینی قرار داده و ارتقا دهیم.

ارتقا امکانات و خدمات مجموعه های شهربانو در راستای تقویت کارکرد فرهنگی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر با اشاره به برنامه سوم توسعه شهر تهران شرح داد: ماده 76 این سند بر اعمال تبعیض مثبت در تامین سرانه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بهره مندی عادلانه از فضا های شهری با لحاظ کردن مولفه های جنسیتی تاکید نموده و یکی از برنامه های کلان اداره کل امور بانوان جهت تحقق این ماده، ایجاد و توسعه فضا های مختص زنان است.

وی ادامه داد: از جمله این فضا ها می توان به مجموعه های شهربانو، شهردخت، بوستان های بانوان، مراکز مهارت آموزی کوثر و بازارچه های کارآفرینی زنان اشاره کرد. از آنجائیکه این فضا ها خدمات و امکانات متنوع فرهنگی، ورزشی، آموزشی و اشتغال زایی را به طور خاص برای زنان فراهم می کنند، سهم به سزایی در افزایش دسترسی زنان به امکانات شهری از طریق اعمال تبعیض مثبت دارند.

بهروز آذر با اشاره به اینکه این مجموعه ها باید متناسب با نیاز های امروز زنان و دختران و تغییرات جدید جامعه شهری باشد، گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده و تغییر دستورالعمل های مربوطه، برآنیم کارکرد فرهنگی و اجتماعی مجموعه ها را با تاکید بر تسهیل فعالیت های کارآفرینی اجتماعی، استارتاپی و گفتگو محور، ترویج فعالیت های مشارکتی و داوطلبانه از طریق جلب همکاری سمن ها و تشکل های اجتماع محور محلی و توجه به سلامت جسمی و روحی زنان به صورت توامان ارتقا دهیم.

وی افزود: از آنجا که برخی از خدمات فعلی از جمله سالن مد و لباس و زیبایی، به وفور و با تنوع زیاد در سطح شهر قابل دسترس هستند، از مجموعه خدمات حذف شده و امکانات دیگری از جمله استودیو خلاقیت و کارآفرینی، مرکز کار گروهی، پاتوق گفتگو و مرکز بازی ویژه دختران نوجوان به این مجموعه ها اضافه نموده خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: علاوه بر بازبینی نوع خدمات و امکانات، در این مجموعه ها تغییرات دیگری نیز اعمال شده است که از آن جمله می توان به تسهیل در دسترسی به مجموعه ها از طریق اختصاص وسائل حمل و نقل عمومی، کاهش نرخ خدمات به خصوص در مناطق کم برخوردار، تغییر ساعت ارائه خدمات جهت استفاده گروه های مختلف بانوان (بانوان شاغل، دانشجویان، مادران و ...) و اختصاص امکانات ویژه برای گروه های با نیاز های خاص (سالمندان، معلولین، بانوان باردار، بچه ها و ...) اشاره کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2614

به "ارتقا امکانات و خدمات مجموعه های شهربانو در راستای تقویت کارکرد فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقا امکانات و خدمات مجموعه های شهربانو در راستای تقویت کارکرد فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید