آیا درد شدید در یک طرف گوش و گلو از علائم کروناست؟

به گزارش مجله هاستفا، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش درد شدید یک طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است.

آیا درد شدید در یک طرف گوش و گلو از علائم کروناست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از برنا، کامران خداکرمی اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت ماه، طبق مشاهدات بالینی تعدادی از متخصصین گوش و حلق و بینی که در گروه های علمی مطرح شد، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش درد شدید یک طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است.

او ادامه داد: این علائم که گاهی با سردرد بسیار شدید یا سایر علائم کرونا همراه بوده است، در غیاب مشکلاتی نظیر ریفلاکس معده و زخم های دهانی مشاهده شده است. در معاینه این افراد یا هیچ اثری از قرمزی و التهاب در ناحیه حلق مشاهده نشده است یا قرمزی مختصری روی چین های لوزه وجود داشته است که نمی توانسته این درد شدید را توجیه کند.

خداکرمی اضافه کرد: در بیش از نیمی از این بیماران تست کرونا مثبت بوده است و همچنین در تعدادی از این افراد سایر علائم کرونا نظیر بدن درد، سردرد، علائم گوارشی و علائم عصبی نظیر کج خلقی وجود داشته است.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: علامت بالینی دیگری که در این ایام مشاهده می گردد وجود تیروئیدیت (التهاب دردناک غده تیروئید) در بعضی افراد است. با توجه به این که تیروییدیت در این فصل شایع نیست و بیماران آنالیز شده نیز از لحاظ سن و جنسیت مستعد ابتلا به تیروییدیت نبوده اند می توان تیروییدیت را از علائم احتمالی کرونا برشمرد.

او توضیح داد: اگر کسی به گلودرد و گوش درد شدید یک طرفه ای مبتلا شد که بیش از چهار یا پنج روز طول کشید و علل دیگری مانند ریفلاکس اسید معده، عفونت های ویروسی منتشر در حلق، زخم انتهای حلق یا زبان، درد و التهاب دندان های انتهایی یا مفصل فک و... هم برای آن وجود نداشت می توان به ابتلا به کرونا شک کرد.

خداکرمی با بیان این که افراد دارای علامت گوش درد و گلودرد یک طرفه و شدید باید حتماً مراقبت های بیشتری را انجام بدهند، اضافه کرد: این افراد باید از ماسک استفاده و از تماس با دیگران خودداری نمایند و با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگیرند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4434

به "آیا درد شدید در یک طرف گوش و گلو از علائم کروناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا درد شدید در یک طرف گوش و گلو از علائم کروناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید