آشنایی با مسمومیت های مرگبار سیگار الکترونیکی

به گزارش مجله هاستفا، کار سیگارهای الکترونیکی اساساً تبدیل یک مایع اولیه به گاز آئروسل است که به آسانی وارد ریه می گردد؛ نیکوتین موجود در بیشتر این مایعات می تواند منجر به مسمومیت های مرگبار گردد.

آشنایی با مسمومیت های مرگبار سیگار الکترونیکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیگارهای الکترونیکی در دنیا با هدف کاهش مصرف سیگارهای سنتی وارد بازار شدند اما بر خلاف تصور عموم مردم، این سیگارها برای سلامتی انسان ضرر دارند؛ بر اساس هشدار سازمان دنیای بهداشت، مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی به سلامتی انسان ضرر می رساند.

  • آشنایی با سیگار الکترونیکی

به گزارش تلگراف کار سیگارهای الکترونیکی، اساساً تبدیل یک مایع اولیه به گاز آئروسل (هواپخش) است که به آسانی وارد ریه می گردد؛ مایه اولیه وِیپ از پروپیلن (یک گاز هیدروکربن از خانواده آلکانها)، گلیکول، گلیسیرین، نیکوتین، آب، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده است.

موسسه خطرسنجی آلمان در گزارشی نوشت، نیکوتین موجود در بیشتر این مایعات حتی به مقدار کم هم می تواند منجر به عوارض قابل توجهی مانند استفراغ شدید گردد همچنین مصرف مقادیر بیشتر نیکوتین می تواند منجر مسمومیت هایی مرگبار گردد.

موسسه خطرسنجی آلمان اعلام نموده است، در این کشور از ژانویه سال 2015 تا فوریه سال 2019، 851 مورد مسمومیت یا موارد مشکوک در ارتباط با سیگارهای الکترونیکی وجود داشته است؛ در 82 درصد از موارد که اغلب بچه ها هستند، مایع سیگار الکترونیکی را به طور تصادفی قورت داده اند!

بر پایه تحقیقات موسسه خطرسنجی آلمان، 8 درصد از این تماس های اضطراری مربوط به عوارض ناشی از استنشاق بخار سیگارهای الکترونیکی بوده است؛ در 11 مورد از این تماس ها، حالت تهوع، استفراغ یا سرگیجه علائمی بودند که مبتلایان از آن شکایت نموده اند.

این گزارش نشان می دهد، خطر ابتلا به بیماری عروقی قلبی حدود 10 درصد و بیماری های گردش خون حدود 44 درصد برای مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی بیشتر از غیرسیگاری هاست.

افسردگی، اضطراب و اختلالات عصبی و عاطفی نیز در مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی دو برابر غیرسیگاری ها است.

چندی پیش نیز آماری از مرگ و میر از طریق سیگارهای الکترونیکی توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها در آمریکا منتشر شد؛ بر اساس این آمار، 52 نفر با مصرف سیگارهای الکترونیکی جان خود را از دست داده و 2 هزار و 409 نفر در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

محققان توصیه نموده اند اگر از محصولات ویپ (استنشاق بخار نیکوتین) استفاده می کنید و سرفه، تنگی نفس، فرسودگی، کوفتگی و درد در ناحیه قفسه سینه را تجربه می کنید، به پزشک مراجعه کنید.

  • چین فروش آنلاین سیگار الکترونیکی را ممنوع نمود
  • مرگ ومیرهای مربوط به ویپ کردن در آمریکا به 12 نفر رسید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2205

به "آشنایی با مسمومیت های مرگبار سیگار الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مسمومیت های مرگبار سیگار الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید